Sociale fællesskaber

Fredagsfællesskab

Fredagsfællesskab afholdes to gange hvert halve år. Vi mødes og spiser sammen, hvorefter der typisk vil være arrangeret noget sport enten ude eller i en hal. Aftenen afsluttes med kaffe og andagt. Fredagsfællesskab er for at styrke fællesskabet LM Kirken og LMU'en imellem. Alle aldre er velkomne.

Kontaktperson: Anders Jakobsen andersjakobsen17@gmail.com

Søndagsbrunch

Søndagsbrunch er et socialt fællesskab for unge familier, unge par og unge singler i LM Kirken. Det er primært for dem, der ikke længere går i LMU og endnu ikke har rundet de 40 år. Men vi er et åbent fællesskab, og er du ikke i nævnte målgruppe, men ønsker at være med, så kontakt kirkens præst. Programmet er simpelt; vi mødes den søndag i måneden, hvor der ikke er gudstjeneste fra kl. 9.30 til 12 og spiser morgenmad/ brunch sammen. Der vil typisk være en andagt, og måske synger vi en sang, men ellers hygger vi med snak og socialt samvær.

Kontaktperson: Daniel Kofod Primdahl dkp@dlm.dk

Gåture

I Herning har vi mange dejlige naturområder, hvor man sammen kan gå ture og nyde den friske luft. Besøg fx. Løvbakke Dyrehave, Fuglsang Sø, en af de mange parker i Herning eller Knudmosen med Knudmosebjerget. Kom og vær på en gåtur hver onsdag.

Kontaktperson: Olga gaa@lmkirken-herning.dk

Mountainbike

Kirkens mountainbikeryttere arrangerer ture på spor i Midtjylland, her deltager ryttere på alle niveauer.

Kontaktperson: Ulrik: mtb@lmkirken-herning.dk

Paddletennis

Det sker af og til, at vi er en flok, som tager ind til Herning for at spille paddletennis. Har du lyst til at komme med, så er du mere end velkommen både som øvet og som nybegynder.

Kontaktperson: Kåre bold@lmkirken-herning.dk

Skydning/ jagt

Passionen for jagt, uanset om det er med hagl eller kugle, udfolder sig også blandt kirkens medlemmer. Ud over et interessefællesskab kan dette også betyde fælles ture på bl.a. flugt / riffelskydebane.

Kontaktperson: Jef jagt@lmkirken-herning.dk

Fodbold

Vi har i kirken fans af FCM, Brøndby mfl. Kom med på fællesture til MCH Arena eller kom med, når vi mødes privat til fx. CL kampe.

Kontaktperson: Kåre bold@lmkirken-herning.dk

Følg LM Kirken Herning på Facebook